Mi az MLM

Multi Level Marketing (MLM)

Többféle meghatározása létezik. Megpróbálom saját értelmezésemben a lehető legegyszerűbbet elmondani és megmagyarázni.

Szóval, mi az MLM?

Egy direkt értékesítési forma, ahol a termékek vagy szolgáltatások forgalmazásában részt vevő emberek valamilyen módon díjazást kapnak. A direkt értékesítés azt jelenti, hogy a termékforgalmazók közvetlenül a vásárlóknak értékesítenek, a nagy és kiskereskedők, tehát a hagyományos kereskedelmi rendszer kihagyásával.

A Multi-Level – többszintű – kifejezés a forgalmazásban részt vevő emberek díjazására vonatkozik.  Röviden és egyszerűen azt jelenti, hogy a forgalmazó nem csak a saját teljesítménye után kap jutalékot, bónuszt, bármilyen egyéb teljesítmény elismerést, hanem az ő csapata után is.

Gyakorlatilag bárki felépíthet egy forgalmazói csapatot, ahol egyrészt mindenki megkapja a saját teljesítménye után járó juttatásokat, másrészt pedig elismerik azt a munkát is, amit a saját forgalmazói csapat irányításában és szervezésében tett.

Az MLM egy kereskedelmi tevékenység

Mint minden kereskedelmi tevékenységnek, a legfőbb jellemzője, hogy az MLM termékforgalmazók termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítenek vásárlók számára.

A másik fontos dolog, hogy a termékforgalmazók általában lelkes fogyasztói és/vagy felhasználói az általuk képviselt MLM cég termékeinek vagy szolgáltatásainak.

Az MLM egy tanulási folyamat

Aki professzionális módon szeretne MLM tevékenységgel foglalkozni, annak sokat kell tanulni. Meg kell ismerkedni azzal a céggel, amelyikhez csatlakozott, meg kell ismerkedni a cég termékeivel és szolgáltatásaival és magával az egész üzletággal is. Az MLM egy szakma, amely tanulható.

Meg kell tanulni kommunikálni, emberekkel foglalkozni és számos cégspecifikus technikai jellegű dolog is van, amit el kell sajátítani a tevékenység sikeres végzéséhez.

AZ MLM egy tanítási-oktatási tevékenység

Mindezeken felül az MLM egy újabb jelentős tulajdonsága, hogy aki sikeres akar lenni ebben az üzletágban, annak a megszerzett tudását át kell adnia leendő üzlettársainak.

Nem elég, ha valaki jól tud valamit. A tudását tovább is kell adnia, mert különben soha nem lesz olyan sikeres a hálózata, mint amennyire lehetne.

Az MLM egy növekvő, fejlődő üzletág világszerte

Az MLM cégek által forgalmazott termékek mennyisége és az értékesítési volumen is évről évre növekszik.

Ez egy világtrend, amit lehet nem elfogadni, lehet ellene menni, de attól még a tény tény marad. A trend az, hogy a közvetlen vásárlás lehetősége át fogja alakítani az emberek vásárlási szokásait, bármennyire is nem teszik ez sokaknak a hagyományos iparágakban és a kereskedelemben.

A vásárlók a rájuk zúduló hirdetési dömpig miatt egyre inkább keresik a megbízható, hiteles termékinformációkat és vásárlási tapasztalatokat. Ezt az MLM-ben a termékforgalmazó meg tudja adni nekik.

Az MLM az elszánt emberek nagy lehetősége

Az MLM nem a tétovázóknak szól. Az MLM üzlet felépítése nehéz, de teljesíthető feladat. Azok tudják teljesíteni, akik elszántak és hajlandóak a változásra, változtatásokra.

Akik el akarják érni a céljaikat és hajlandók megtenni érte néha bizony kellemetlen dolgokat is. Akik nem csak szóban aktívak, hanem cselekszenek.

Akikben erős a vágy és az elszántság és nem ingatják meg őket a hátrahúzó vélemények. Ők azok, akik egy nagy MLM üzletet fel tudnak építeni.

Az MLM a passzív jövedelem lehetősége

 Az egyik legfontosabb motiváció és hajtóerő, amiért az emberek belefognak egy MLM vállalkozás felépítésébe, az a passzív jövedelem lehetősége.

Mit jelent ez?

A passzív jövedelem egy olyan jövedelem-forrás, egy olyan havi bevétel, ami akkor is érkezik, amikor már nem végzel aktív tevékenységet ennek a jövedelemnek a megteremtésére.

Fontos tudni, hogy ez a jövedelem nem magától keletkezik és keményen, akár évekig meg kell dolgozni érte, de azt is fontos tudni, hogy egy átlagember számára nem nagyon van más lehetőség ilyen típusú jövedelem elérésére.

Van még valami, amit kihagytam? Feltűnt valakinek, hogy miről nem beszéltem?


Az MLM NEM PIRAMIS JÁTÉK!

Ezt a pontot nem kívánom részletezni, megtették már sokan, sok helyen. Amíg a termékforgalmazók díjazásának nincs köze a belépő új forgalmazók által befizetett csatlakozási díjhoz, hanem csak az értékesítési forgalom után kapják a jól megérdemelt jutalékot, addig nem lehet piramisjátékról beszélni.


Van véleményed? Itt is elmondhatod!

One thought on “Mi az MLM”

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*