Az MLM alapjainak megértése és elfogadása

Network Marketing alapok

A mi üzletünk semmi másról nem szól, mint annak a lehetővé tételéről, hogy bárki, aki komolyan szeretné, uralni tudja a saját életét.

Ehhez fel tud építeni egy olyan saját, otthonról irányítható üzletet, amely folyamatosan megfelelő mértékű jövedelmet, egyidejűleg elegendő szabadidőt és jó egészséget biztosít.

Jelenlegi ismereteink szerint ezen célok eléréséhez az egyetlen legális lehetőséget az ún. hálózati marketing biztosítja. A Multi-Level Marketing (MLM), vagyis többszintes értékesítés mint módszer jelenleg is a leggyorsabban terjed a világon, ugyanakkor nagyon sok a vele kapcsolatos félreértés. Ezért tisztázzuk rögtön az alapfogalmakat!

A marketing (értékesítés) egyszerűen annyit jelent, hogy eljuttatni a terméket a gyártótól a fogyasztóig (vagy egy szolgáltatást a szolgáltatótól a fogyasztóig).

A Multi-Level, azaz többszintes kifejezés egy olyan rendszerre utal, amely azoknak a személyeknek a díjazására vonatkozik, akik a terméket vagy szolgáltatást eljuttatják a fogyasztóhoz.

Feltehetően első hallásra sokan azt gondolják az MLM-társaságokról, hogy egy házról házra járó, közvetlen értékesítési programot képviselnek, és erőszakosan rátukmálják az emberekre portékájukat. Az „eladás” szó az emberek 95%-ában negatív gondolatokat ébreszt. Don Failla definíciója szerint az eladás „idegenek megszólítása annak érdekében, hogy megpróbáljunk nekik eladni valamit, amire vagy nincs szükségük, vagy nem akarják megvenni.”

Ez az első és legfontosabb félreértés az MLM-üzletben, de van egy jó hírünk:

A szó fenti értelmében itt nem kell senkinek semmit eladni!

Mivel az MLM-ben kell, hogy történjen értékesítés (hiszen ettől beszélhetünk valódi üzleti rendszerről és nem piramisról), de nem kell senkinek semmit eladni, akkor hogy működik?

Egy hölgy magyarázata következik:

Átjött a barátnőm, és beszélgettünk, miközben vasaltam. Az egyik elég foltos, bár frissen mosott pólónál mondtam neki, hogy annyira elegem van abból, hogy hiába teszek elvben folttisztító mosószert a mosógépbe, bizonyos „beleszáradt” foltok csak nem akarnak eltűnni.

Mire Ő:

  • „Próbáld ki a Vanish-t, nekem mindig kihoz minden foltot!”

Én:

  • Köszi a tippet, valószínűleg ki fogom próbálni.

Mi történne akkor, ha nem a kiskereskedelmi forgalomban kapható Vanish-t ajánlotta volna a barátnőm, hanem egy hasonló célú, MLM-cég által forgalmazott terméket?

Valószínűleg azt is ugyanúgy kipróbálnám, mivel vannak eltávolíthatatlan foltjaim, amikre valamilyen megoldást kell találnom.

Mi a hasonlóság a kétféle ajánlás között?

  • Van egy létező probléma, amire valaki, akinek adok a véleményére, felkínál egy megoldást.

Mi a különbség?

  • A Vanish esetében elmegyek a boltba, és megveszem (kiskereskedelmi értékesítés).
  • Az MLM-termék esetében rendelek a barátnőmtől (ha ő forgalmazó), vagy keresek az Interneten.

Mi az eredmény?

  • A Vanish esetében valószínűleg kijön a folt, és nő annak az üzletnek a forgalma és nyeresége, ahol vettem.
  • Az ajánlott MLM termék esetében valószínűleg kijön a folt, és a barátnőmnek (aki forgalmazó) lesz egyrészt azonnali nyeresége (a disztribútori ár és a fogyasztói ár különbözete, de erről majd később), illetve az összforgalma függvényében lesz még jutaléka (erről is később).

Mi is történik valójában?

Az MLM-cégek nem költenek nagy összegeket reklámcélokra, mivel a reklámozás csaknem kizárólag a(z elégedett) forgalmazók és fogyasztók egymás közötti kommunikációjával történik. A reklámköltségek megspórolása révén az MLM-cégek több pénzt költhetnek a termékek fejlesztésére, amelyek ezáltal sokkal jobb minőségűek, mint a kiskereskedelemben kapható megfelelőik.

Bizonyára bárki tud ajánlani olyan, kiváló minőségű termékeket barátainak, ismerőseinek (vagy akár idegeneknek is), amelynek a kitűnőségéről személyesen meggyőződött, és amelynek egy másik megfelelőjét barátai, ismerősei (vagy akár a még ismeretlenek) amúgy is használják.

Tehát: nem eladni kell, hanem kommunikálni! Megosztani az ismerősökkel, rokonokkal, barátokkal (vagy az Interneten akár idegenekkel is) a pozitív tapasztalatainkat! Nem kell eladni semmi olyat, amire nekik nincs szükségük! Csupán kiszolgálni az ő igényeiket!

Azaz: nem a disztribútorok adnak el, hanem tőlük vásárolnak!

Ez óriási különbség!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*