Személyes franchise

Lehet egy MLM hálózatot, egy MLM rendszert személyes franchise-nak hívni?

Véleményem szerint a korrekt válasz erre a kérdésre, hogy igen is, meg nem is.

Elég sokan az MLM vezetők közül úgy reklámozzák a hálózati marketinget, hogy ez tulajdonképpen egy “Személyes Franchise”.

Sőt, az egyik kis videó, amit valószínűleg elég sokan használnak kapcsolatfelvételre, az is erre az irányra helyezi a hangsúlyt. 

Véleményem szerint főleg azért, mert egy viszonylag ismert tevékenység (franchise) jó hírneve és jövedelemtermelő képessége alapján akarja pozicionálni a saját MLM cégét. 

Nézzük, hogy ez az összehasonlítás mennyiben állja meg a helyét. (az összehasonlítás szubjektív és nem teljes körű)

Alapvető különbség

Az alapvető különbség a franchise és a network marketing között az, hogy a franchise vállalkozás (alapvetően) egy, már jól bejáratott márkanevet és hozzá lojális, hű vevőkört ad át a franchise átvevőnek. 

Ezzel szemben az MLM cég nem, vagy csak nagyon minimális mértékben költ saját magának és a termékeinek a reklámozására. Nincs kiépített márka, nem ismertek széleskörűen a termékek és/vagy szolgáltatások.

  • (A márka szó jelentésének kifejezésére gyakran az angolból átvett brand szót használják. A fogalom összefoglalja egy termék, szervezet akár szolgáltatás arculatát, szlogenjét, logóját)

A franchise átvevő alapvetően sok pénzt fizet azért, hogy a márkatulajdonos feltételei szerint üzemeltethesse az adott franchise vállalakozást.

Az MLM vállalkozás esetében általában nincs magas költség induláskor.

Alapvető hasonlóság

A franchise tulajdonos bejáratott, kipróbált rendszereket és folyamatokat ad át a franchise átvevőnek, akinek jó esetben csak üzemeltetnie kell az üzletet.

Egy jól működő MLM hálózat szintén átadja a működése során megszerzett tapasztalatokat és a hálózatépítők rendelkezésére bocsát egy támogató rendszert.

Nagyon sokat lehetne erről még írni, de megpróbálom összefoglalni.

Véleményem szerint egy network marketing hálózatépítő onnantól nevezhető személyes franchise tulajdonosnak, amikor már elérte az ismertségnek s az elismertségnek azt a szintjét, ami miatt már egy személyes márkának, egy Én Brand-nek  tekinthető.

Amikor már ő is tökéletesen tisztában van azzal, hogy hogyan működik az MLM és hogyan működik az a cég, amelyikhez csatlakozott.

Amikor már tökéletesen ismeri és használja a cég által a rendelkezésére bocsátott támogató rendszereket és információs anyagokat.

Amikor már képes arra, hogy a tudását elméletben és gyakorlatban is átadja a hozzá csatlakozó új hálózatépítőknek.

Ekkor ő már felépítette a személyes márkáját és alkalmas arra, hogy további üzlettársakat vonjon be az üzletbe.

Innentől beszélhetünk személyes franchise-ról.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*